Óra | IGE | CÍM | ÓRACÉL | KÖZPONTI ÜZENET | ALKALMAZÁS | BESZÉLGETÉS v. JÁTÉK |
1 | "Uram, hozzád emelkedem lélekben! " (Zsolt 25,1) | Ismétlés, beszélgetés | A nyár eseményeinek az átbeszélése, közösségépítő játékok, feladatok. A közösségformáló feladatokba már kerülhet ismétlés az előző évi bibliai anyagokból. | A hittanórákon Istenre, egymásra és önmagunkra figyelünk. | A hittanórákon különleges lehetőségünk van Isten igéjére figyelni koncentráltan. Akinek még nincsen, az szerezzen be magának saját Bibliát, amelyet az órákra is hordani kell. Közösen fogjuk olvasni a textusokat. | 1.Csapatépítő játék: Mindenki meséljen el egy olyan élményét az életéből, amely csak vele történt meg és talán mással a csoportban még nem. 2. Ha egy lakatlan szigetre mennénk és csak három dolgot vihetnénk el, mi lenne az? A gyerekek lerajzolhatják, elmondhatják a gondolataikat. |
2 | "Mint utolsó ellenség töröltetik el a halál." (1Kor 15,26) | Mózes születése, élete és menekülése 2Móz 2,1-25 | Tudatosodjon a gyerekekben, hogy Isten őket is legalább olyan gonddal őrzi, mint Mózest őrizte az édesanyja. Beszélgetés arról, hogy Isten hogyan gondoskodik róluk a szülieken keresztül. Adjanak hálát a szüleikért, és a gondviselésükért. | Isten megmenthet a haláltól. | Kinek volt nagy betegsége, amikor a gyógyulásért hálát adhattak a szülei az Úrnak? Isten kezében van az életünk. Adjunk hálát az életünkért! | 1. Naplót vagy levelet írnnak a gyerekek Mirjám, az édesanyja vagy a fáraó lányának a szerepében. 2. Készítsünk egy mózeskosárkát papírból (hajó) és kis cetlikre írjuk rá, hogy miért tudunk hálát adni az Úrnak. Gondolatban eresszük vízre ezt a kis mózes-csónakot! |
3 | "Tudjátok meg, a hűségessel csodát tesz az Úr." (Zsolt 4,4) | Mózes elhívása és felkészítése 2Móz 3,3-12; 4,1-17 | Isten mindenkire feladatot akar bízni, és fel is készít azok véghezvitelére. | Az Istentől kapott feladat elől nem lehet kitérni. | Gondolkodjuk el minden reggel és vigyük imádságban az Úr elé, hogy adjon erőt beteljesíteni és elvégezni a feladatainkat. Minden feladatunkhoz, szolgálatunkhoz kérjük az Ő segítségét és erejét. | Az előző órán készített bábokkal eljátsszuk Mózes születésének a történetét. Álljunk meg majd a fontos pontokon és interjúkat készíthetünk a szereplőkkel. Ez a mélyítés a bábozás lényege. Elmélyülni a bibliai történetben, gyakorolni az önkifejezést, az érzések/gondolatok kimondását. Ehhez a játékhoz nem kell paraván, nem kell háttér, a gyerekek a kezükben fogják a sajátkészítésű bábjaikat és a padon vagy a földön mozgatják azokat. |
4 | "Uram, te igaz vagy, vezess hát, ellenségeim ellenére is, s tedd járhatóvá előttem ösvényedet!" (Zsolt 5,9) | Mózes visszatér Egyiptomba, Mózes és Áron a fáraó előtt 2Móz 4,18-5,23 | Engedelmeskedni hitből, vagy megkeményíteni a szívünket hitetlenségből? | Isten bárkit alkalmassá tud tenni. | Írja le mindenki egy papírra, hogy milyen talentumokat kapott az Úrtól és tegye el. Kérdezze meg otthon a szüleit és azt is írja le. Kérdezzék meg a gyerekek a barátaikat és azokat is írják le egy külön papírra. Ezeket a gondolatokat hasonlítsuk össze. Hogyan látom önmagam? Hogyan látnak mások? Volt-e különbség? Van-e, amivel nem értesz egyet? Van-e, amiben szeretnél változni? | 1. Titkos karmester játék. Körben ülünk és valaki irányítja a többiek mozgását. Egy gyerek kimegy és neki ki kell találnia, hogy ki az irányító, ki vezényli a különböző mozdulatokat. Mózes vezetőnek lett kijelölve, bár nem volt alkalmas erre a feladatra, de mégis őt választotta az Úr és ezzel a szolgálatra is alkalmassá tette. 2. Füzetbe rajzolunk: Így képzelem el a fáraót! |
5 | "Mert csak egy pillanatig tart haragja, de egész életen át a kegyelme." (Zsolt 30,6) | Az első 4 csapás 2Móz 7,1-8,28 | Isten gyakran próbára tesz, figyelmeztet. Te figyelsz az intésére? | Isten mindenek felett Úr. | Reményik Sándor Kegyelem című versét olvassuk el a családban. (fénymásolatokon odaadjuk a gyerekeknek) Vigyék haza és beszélgessenek róla otthonaikban. | Keressünk tanult bibliai példákat Isten haragjára: Noé és az özönvíz, Sodoma és Gomora, Jónás próféta,...stb. Miről üzennek ezek a történetek? Mit jelent a kegyelem? Tudunk-e példát mondani rá a saját életünkből? |
6 | "mert nagy dolgokat tett velem a Hatalmas, és szent az ő neve," (Lk 1,49) | Az 5-9 . Csapás 2Móz 9,1-10,27 | Isten csodajelei az ő nevét dicsérik. | Isten hatalmas. | Milyen magatartást tanúsított a fáraó az Úrral szemben? Miért sújtotta Isten csapásaival Egyiptomot? Mit jelent „a szív megkeményedése”? Keményedett-e meg már a szívetek? | Rajzoljuk tovább a füzetbe a csapásokat felidéző rajzocskákat. |
7 | "Jézus így szólt hozzájuk: "Bizony, bizony, mondom néktek: ha nem eszitek az Emberfia testét, és nem isszátok a vérét, nincsen élet tibennetek." (Jn 6,53) | A páskabárány és a 10. csapás 2Móz 12,1-33 | Hogyan zajlik és mit jelent a páskaünnep? Az Újszövetségben hogyan jelenik ez meg. | Isten a szabadító. | Az esti imádságainkban tartsunk bűnbánatot. Kérjünk bocsánatot azoktól, akiket megbántottunk. Ne feküdjünk le soha haraggal. | Vigyünk be a gyerekeknek páskát és meséljünk a páska ünnepéről és üdvtörténeti jelentőségéről. Kivágok papírból otthon egy kinyitható papírbőröndöt. A gyerekek belerajzolhatják, hogy mit vinnének magukkal, ha a családdal együtt el kellene indulni egy másik földre. |
8 | "Ha Isten segít, a falon is átugrom." (2Sám 22,30) | Átkelés a Vörös-tengeren 2Móz 14,1-31 | Dramatizálják a gyerekek a történetet. | A kilátástalanság ellenére is bízni kell Isten jóakaratában és hatalmában. Isten segíti az övéit. | Légy szemfüles a héten! Vigasztald meg a szomorkodót! | Dramatizáljuk az egyiptomi kivonulás történetét. A gyerekek szerepeket választanak és állóképekben megjelenítik a történetet. Mintha festmények lennének. Az is jó, ha nem választanak szerepet, csak improvizatív módon mindneki megtalálja a helyét az adott képben. A "képek" címét mi fogalmazzuk meg. Pl.: 1. Az a rettenetes éjszaka. 2. Indulni kell. 3. Üldöznek minket! 4. A tenger előtt elakadtunk. 4. Csoda történt! 5. Milyen félelmetes a tengeri út! ...stb. |
9 | Témazárás | A tanult mózesi történetek témazárása. | ||||
10 | "Én, az Úr, vagyok a te Istened, aki kihoztalak Egyiptom földjéről, a szolgaság házából. Ne legyen más istened rajtam kívül! Ne csinálj magadnak semmiféle istenszobrot azoknak a képmására, amik fenn az égben, lenn a földön, vagy a föld alatt a vízben vannak. Ne imádd és ne tiszteld azokat, mert én, az Úr, a te Istened, féltőn szerető Isten vagyok! Megbüntetem az atyák bűnéért a fiakat is harmad- és negyedízig, ha gyűlölnek engem. De irgalmasan bánok ezerízig azokkal, akik szeretnek engem, és megtartják parancsolataimat. Ne mondd ki hiába Istenednek, az Úrnak a nevét, mert nem hagyja az Úr büntetés nélkül, ha valaki hiába mondja ki a nevét! Emlékezzél meg a nyugalom napjáról, és szenteld meg azt! Hat napon át dolgozz, és végezd mindenféle munkádat! De a hetedik nap a te Istenednek, az Úrnak nyugalomnapja. Semmiféle munkát ne végezz azon, se te, se fiad, se leányod, se szolgád, se szolgálód, se állatod, se a kapuidon belül tartózkodó jövevény. Mert hat nap alatt alkotta meg az Úr az eget, a földet, a tengert és mindent, ami azokban van, a hetedik napon pedig megpihent. Azért megáldotta és megszentelte az Úr a nyugalom napját." (2Móz 20,2-12) | A tíz ige 1. 2Móz 20,1-11 | A kőtábla egyik felének elkészítése, melyre rá kerül a 2Móz 20,2-11. | Isten és az ember szövetsége. | Beszélgessünk arról, hogy hogyan jelenik meg a tízparancsolat a mindennapjainkban. Készíthetünk improvizatív játékokat egy-egy parancsolat köré. El lehet játszani a rossz, utána a jó megoldásokat. Minden jelenet után beszélgessünk a gyerekekkel úgy, hogy a törvényeket már Jézus Krisztus tanításai szerint értelmezzük. | Beszélgetünk utána arról, hogy milyen érzés volt? Megbíztunk-e abban, aki vezetett? Az Úr is vezet bennünket napról napra! Meg tudunk-e bízni benne? Rá bírjuk-e bízni magunkat akkor is, ha pusztaságban járunk? Jézus élete milyen ’pusztaságon’ vezetett? |
11 | "Tiszteld apádat és anyádat, hogy hosszú ideig élhess azon a földön, amelyet Istened, az Úr ad neked! Ne ölj! Ne paráználkodj! Ne lopj! Ne tanúskodj hamisan felebarátod ellen! 17Ne kívánd felebarátod házát! Ne kívánd felebarátod feleségét, se szolgáját, se szolgálóját, se ökrét, se szamarát, és semmit, ami a felebarátodé!" (2Móz 20, 12-17) | A tíz Ige 2. 2Móz 20,12-17 | A kőtábla másik felének az elkészítése, melyre rá kerül a 2Móz 20,12-17. | Ember és ember szövetsége. | Beszélgessünk arról, hogy hogyan jelenik meg a tízparancsolat második része a mindennapjainkban. Készíthetünk improvizatív játékokat egy-egy parancsolat köré. El lehet játszani a rossz, utána a jó megoldásokat. Minden jelenet után beszélgessünk a gyerekekkel úgy, hogy a törvényeket már Jézus Krisztus tanításai szerint értelmezzük. | Beszélgessünk arról, milyen szabályok vezetnek minket a hétköznapokon? Hogyan irányítanak bennünket a szabályok? Tudtok-e példát mondani ilyen szabályokra, útmutatásokra, tiltásokra? |
12 | "Üdvözítő született ma nektek, aki az Úr Krisztus, a Dávid városában." (Lk 2,11) | Karácsony 1. - József álma; Utazás Betlehembe Mt 1,18-25; Lk 2,1-5 | Isten megsegíti azt, aki benne bízik. | Isten ma is ad ígéreteket nekünk, és gondoskodik azok beteljesítéséről is. | Mit jelent az evangéliumi egyszerűség? Mi az az életünkben, ami felesleg? Hogyan bánunk a minket körülvevő tárgyi világgal? | Beszélgessünk arról, hogyan született Jézus, a nagy Király erre a világra. Vajon miért választotta ezt a helyet és körülményeket,? |
13 | "Az élő Isten megment, megszabadít." (Dán 6,28a) | Karácsony 2. - A napkeleti bölcsek; Menekülés Egyiptomba Mt 2,1-15 | A bölcsek nem jó helyen keresték Jézsut, de nem a saját bölcsességükhöz ragaszkodtak, hanem követték Isten útmutatását. Ahogyan egyszülött fiát, úgy téged is el tud Isten rejteni a veszedelem idején. | Nem tévedünk el, ha Isten szavára figyelünk és követkjük azt. | Mi hogyan tudunk segíteni másoknak, hogy Isten útmutatására figyeljenek? Szükségben, veszedelemben számítunk-e Isten segítségére? | Állóképekben (mintha szobrok lennénk) jelenítsük meg a három király látogatását a betlehemi istállóban. Jelöljük ki a játék terét, az lesz az istálló. Keresse meg mindenki a helyét a képben. A főszereplőket beszéljük meg, hogy ne legyen két József, Mária...stb. A gyerekek tapsra szoborrá merevednek és egy-egy gondolatot kihangosítanak. (Mit gondolhatott az adott szereplő abban a történelmi pillanatban) |
14 | "Készítsétek az Úr útját, tegyétek egyenessé ösvényeit!" (Mk 1,3b) | Karácsony 3. - Kézműves foglalkozás | A kézműves foglalkozás közben is beszélgessünk a gyerekkel Isten hatalmas ajándékáról, Jézus Krisztusról. | Isten ajándéka mindennél értékesebb. | Mit tudunk egymásnak ajándékozni, ami pénzen nem megvehető? (Egymásra figyelést, segítést, simogatást, mosolyt...stb.) A csoporton belül játszhatunk a következő találkozásig angyalkás játékot. Neveinket felírjuk lapokra és kihúzzuk egymás nevét. Akinek a nevét kihúztuk, arra egy hétig figyelünk, imádkozunk érte. | Készítsünk olyan tárgyakat, amelyek továbbajándékozhatóak. (pl, igés képeslap, könyvjelző...) |
15 | "Hallgasd meg imádságomat, Uram, figyelj segélykiáltásomra! Könnyeim láttán ne légy néma." (Zsolt 39, 13a-c) | Az imádság meghallgatása Mt 7,7-11 | Mit jelent az, hogy imádság? Miért imádkozunk Istenhez? | Istennel az imádkozáson keresztül tudunk beszélgetni, és ő imameghallgató. | A héten mindenki válasszon ki három embert minden nap, akiért aznap imádkozik. | Rajzolják le a gyerekek a füzetbe, hogy kikért szoktak imádkozni? Rajzolják vagy írják le, hogy miért szoktak imádkozni? Hol lehet imádkozni? Mikor lehet imádkozni? Hogyan lehet imádkozni? |
16 | "Gyökerezzetek meg és épüljetek fel őbenne, erősödjetek meg a hit által, amint tanultátok, és hálaadásotok legyen egyre bőségesebb." (Kol 2,7) | Az Úr imája 1. Mt 6,5-14 | Mit is jelent a hála? Ki miért hálás az életében? Miért adjunk hálát és miért dicsérjük Istent? Készítsenek a gyerekek listát arról, hogy miért hálásak az életükben, és ezt mondják el Istennek imádkozásuk során. | Az imádkozás alapja: hálaadás és Isten dicsérete. | Milyan ajándékokkal halmoz el minket a mennyei atya! Egy héten keresztül gondoljuk át minden este, hogy milyen áldást, kegyelmet, szépséget, találkozást, ajándékot, örömöt, fájdalmat adott aznap Isten nekünk. | Rajzolják le a gyerekek, hogy mi szükséges ahhoz, hogy egy napjuk boldog legyen. A rajzokat megbeszéljük. Melyek azok a dolgok, amelyekért szüntelenül hálát adhatunk? |
17 | Az Úr imáját minden gyereknek meg kell tanulnia. | Az Úr imája 2. Mt 6,5-14 | Mit jelent az, hogy szükség? Mit jelent az, hogy kísértés? Vannak-e, és ha igen, akkor milyen szükségei és kísértései lehetnek egy gyermeknek? | Szükségeidet és kísértéseidet is megbeszélheted Istennel. Bocsáss meg az ellened vétkezőnek! | Készítsünk imalistát néhány szükséget és kísértést felsorolva, melyet a gyerekek imádkozásuk során Isten elé vihetnek. | Mindennapi kenyerünk. Töltsünk el együtt egy szeretetvendégséget, együnk meg együtt egy kenyeret és beszélgessünk a mindennapi szükségleteinkről. (Az előző órához szorosan kapcsolódó téma és beszélgetés.) |
18 | Témazárás | A 10 ige és az Úr imája témakör a témazárás témája. | ||||
19 | "Ha félek is, benned bízom!" (Zsolt 56,4) | Péter és András, Jakab és János elhívása Lk 5,1-11 és Mt 4,21-22 | Mi jelent az, hogy hit? Kiben vagy miben hiszünk? Vajon miért megy nehezen az életünkben az engedelmesség? Isten, ahogy a tanítványokat, úgy minket is olyan döntések elé állít, melyek az egész életünket megváltoztatják. | Hittel hallgatni Isten szavára és engedelmeskedni annak. | Imádkozz a döntésed előtt, bármiben is kell döntened! | 1. Beszélgessünk arról, hogy milyen döntéseket kell meghoznunk az életünkben. Hogyan lehet a döntéseinkben is rábízni az életünket Krisztusra? 2. Milyen lehetett Péter apostol egy napja mielőtt Jézussal találkozott? El is játszhatjuk. |
20 | „Kövess engem!” Az felkelt, és követte őt." (Mt 9,9b) | Máté elhívása Mt 9,9-13; Mk 2,14-17 | Magyarázzuk el a gyerekeknek, hogy Jézus korában mit jelentett a vámszedő, miért nem szerették az embereket, akik ezzel foglalkoztak. Kik azok a farizeusok? Jézus tekintet nélkül a foglalkozásra, a bőrszínre, a külalakra, stb., mindenkit hív. | Jézus megkeresi a bűnösöket. | Imádkozzunk azokért, akik még a családunkban nem ismerik Isten szeretetét, imádkozzunk a megtérésükért. | Máté megtért. Mit jelent a megtérés? A megtérés a Lélek munkája, Isten kegyelme. |
21 | " Mester itt van és hív téged." (Jn11,28) | A többi tanítvány elhívása Jn 1,43-50 | Fedezzék fel a gyerekek, hogy Jézus mindenkit egyenként szólít meg és hív magához. | Te is Jézus tanítványa lehetsz. | Minden gyermek vigyen haza egy-egy borítékba zárt üzenetet a szüleinek és figyelje meg a reakciójukat, amikor elolvassák azt. | 1. Isten gyermekei vagyunk. Isten minket is elhívott az ő útjára. Az üdvösségünk az életünk célja, de azt nem a saját érdemeinkért, hanem Krisztus által érdemeljük ki. Ő az út, az igazság és az élet. Minket is a nevünkön szólít Jézus, ahogy Sámuelt, Mátét, a tanítványait. A szólítás kegyelem. (Szőlőmunkások példázata) 2. Az óra végén gyűjtsük össze Jézus 12 taníványának a nevét, melyet a gyerekek tanuljanak is meg. |
22 | "A tanítványok azonban megteltek örömmel és Szentlélekkel." (Apcsel 13,52) | Jézus kiküldi tanítványait Lk 9,1-11 | Beszéljük meg, hogy a múlt óráról hazavitt üzenetre kinek hogyan reagáltak a szülei. Jézus tudta, hogy az emberek különbözőképpen fognak reagálni a tanítványok üzenetére, és fel is készítette őket erre. | Az Úr Jézus apostolai az ő követei. | Válasszunk ki egy családtagot, barátot a következő héten és imádkozzunk érte, ha tudunk beszélgessünk vele Jézusról. Hogyan lehetünk Jézus tanítványa: a következő órára írjanak a gyerekek egy ötletlistát. | Hogyan tudjuk az evangéliumot terjeszteni? Hogyan adhatunk példát az életünkkel? Játsszunk el helyzeteket, szituációkat, amelyben Isen gyermekéhez méltóan tudunk viselkedni, üzenet lehetünk mások számára. A kiinduló szituációkat előre felírhatjuk egy papírra, amelyből húznak a gyerekek. (Pl, Játsszuk el azt, hogy a hogyan lehetünk tapintatosak. Hogyan lehetünk az iskolában udvariasak?) |
23 | "Vállald velem együtt a szenvedést, mint Krisztus Jézus jó katonája." (2Tim 2,3) | Húsvét 1. - Jézus szenvedése a Gecsemáné kertben; Jézus elfogatása; Péter megtagadja Jézust Mt 26,36-46; Lk 22,54-62 | Nehéz helyzetben is imádkozzunk! | Jézus engedelmes volt az Atyának. | A húsvéti időszak minden istentiszteletén vegyünk részt! | A húsvéti időszak az elcsendesedés időszaka is. Játsszunk olyan játékokat, amelyekben el tudunk csendesedni. A csendben fel tudjuk olvasni az órára kijelölt igéket.Játékjavaslatok: Ki lesz a csendkirály? Álljatok (vagy üljetek) körbe a gyerekekkel. Tegyél középre egy nagyobb karos/támlás széket, az lesz a trón. Ültess rá valakit, és kösd be a szemét egy királyi pompát idéző kendővel. Ő az első csendkirály. Ki lesz a következő? Aki nesztelenül odalép hozzá, és megérinti a trónt. Ha a trónon ülő a legkisebb zajt hallja, odamutat. Ha igaza van, a lopakodó visszaáll(ül) a helyére. Ha a lopakodónak sikerült elérnie a trónt, anélkül, hogy a csendkirály rámutatna, ő lesz a következő csendkirály. |
24 | "Én vagyok a feltámadás és az élet, aki hisz énbennem, ha meghal is, él;" (Jn 11,25) | Húsvét 2. - Jézus kereszthalála és feltámadása Mt 27,31-55; Mk 16,1-8 | Készítsünk a húsvéttal kapcsolatos makettet (Az üres sír, vagy Angyal a sírnál). | Fogadd el hittel Jézus feltámadását! | A húsvéti időszak minden istentiszteletén vegyünk részt! | 1. Készítsük el természetes anyagokból az üres sírt. Csoportokban dolgozhatunk, ha kislétszámú a csoport, akkor közösen alkotunk. A hozzávaló anyagokat a gyerekek gyűjtőmunkának is behozhatják, de egy séta keretében gyűjtögethetünk is. Természetes anyagok helyett gyurmát is használhatunk. 2. Játsszátok el a jelenetet, amikor az asszonyok megérkeznek a férfi tanítványokhoz. Ők Jeruzsálemben tartózkodnak, talán épp az utolsó vacsora helyszínén, bezárkózva a házba. Ha nem túl nagy a hittancsoport, akár mindenki játszhat. A lányok izgatottan érkeznek kintről, a fiúk a szobában gyászolnak és búsulnak, ki-ki a vérmérséklete szerint. |
25 | Ismétlés | A tanítványok elhívása és a húsvéti témakör ismétlése. | ||||
26 | Témazárás | A tanítványok elhívása és a húsvéti témakör képezi a témazárás alapját. | ||||
27 | "Mindnyájan megteltek Szentlélekkel, és különféle nyelveken kezdtek beszélni; úgy, ahogyan a Lélek adta nekik, hogy szóljanak." (ApCsel 2,4) | Pünkösd - A Szentlélek ígérete és Jézus mennybemenetele; A Szentlélek kiáradása ApCsel 1,1-2,13 | Jézus visszament a Mennyei Atyához, hogy elkészítse örök otthonunkat. A tanítványok féltek, hogy őket is perbe fogják, de a megígért Vígasztaló hamar elűzte a félelmüket. | Öröm az elválásban - Jézus nem hagyott minket egyedül. Isten Szentlelke ma is velünk van. | Kérd a Szentlélek segítségét minden döntésed előtt, minden munkádban. | Képzeld el, hogy belecsöppentél a mobiltelefonoddal a pünkösdi eseményekbe. Fogalmazz meg haza egy SMS-üzenetet a történtekről. (Csak írásban, nem a mobilon.) Tömören, csak a legfontosabbakat írhatod le. |
28 | "Mert Isten igéje élő és ható, élesebb minden kétélű kardnál, és áthatol az elme és a lélek, az ízületek és a velők szétválásáig, és megítéli a szív gondolatait és szándékait." (Zsid 4,12) | A magvető Mt 13,3-9.18-23 | Ültessenek el a gyerekek otthon egy-egy cserépbe és különböző talajokba (homok, virágföld, kavicsos-köves) magokat (pl. fűmag, vagy babszem), gondozzák őket, és kövessék nyomon a fejlődésüket. | Hittel hallgassuk Isten Igéjét! | Minden nap olvassunk Isten igéjét! Ne csak igéket és ne felnyitogatva a Bibliát, hanem tudatosan, útmutató szerint. | Keressünk olyan igéket a Bibliánkban, amelyek segíthetnek a mindennapjainkban. Bátorító igéinket írjuk le egy-egy papírra és egymásnak ajándékozzunk belőle. Az igés papírokat a gyerekek kiszínezhetik, kidíszíthetik. |
29 | "Aki tehát hallja tőlem ezeket a beszédeket, és cselekszi azokat, hasonló lesz az okos emberhez, aki kősziklára építette a házát." (Mt 7,24) | A kősziklára épített ház Mt 7,24-27; Lk 6,47-49 | Készítsünk két halmot, az egyiket homokból, a másikat kövekből. Öntsünk mind a két halmocskára egy-egy pohár vizet, és beszéljük át a gyerekekkel, hogy mi a tapasztalatuk az egyik, illetve a másik dombocskával. Ugyanilyen nagy a különbség akkor is, ha Istenre alapozzunk az életünket, vagy nélküle élünk. | Jó alapra építkezz! | A közös igeolvasást, ha még nincs, akkor kérjék a gyerekek a szüleiktől. Esténként a gyerekek is olvashatnak a szüleiknek. | Készítsünk két halmot, az egyiket homokból, a másikat kövekből. Öntsünk mind a két halmocskára egy-egy pohár vizet, és beszéljük át a gyerekekkel, hogy mi a tapasztalatuk az egyik, illetve a másik dombocskával. Ugyanilyen nagy a különbség akkor is, ha Istenre alapozzunk az életünket, vagy nélküle élünk. |
30 | "minden jó adomány és minden tökéletes ajándék onnan felülről, a világosság Atyjától száll alá, akiben nincs változás, sem fénynek és árnyéknak váltakozása." (Jak 1,17) | A tálentumok Mt 25,14-30 | Magyarázzuk el a gyerekeknek, hogy mit is jelent a tálentum. | Isten mindenkinek ad tálentumokat. Ezeket azért adja, hogy használjuk őket. | A gyerekek által megtalált és kimondott talentumokat írja fel mindenki magának, és tegyék pl. a tolltartójukba, hogy emlékezzenek rá nap mint nap, Istentől kapták életükbe ezt az ajándékot. | Beszélgessünk arról, hogy nincs olyan ember, aki nem kapott talentumot. Hogyan kell az életünkben az Istentől kapott ajándékokat megsokszorozni? Mondjunk konkrét példákat az összegyűjtött talentumaink kapcsán. Ezeket el is játszhatják a gyerekek. |
31 | Ismétlés és témazárás | Az ismétlés és a témazárás alapja a 15. órától vett bibliai részek. | - | |||
32 | Ismétlés és témazárás | (Téma: Beszélgetés a nyári tervekről, programokról.) Készítsünk valamilyen apró tárgyat, ami a nyár folyamán is emlékeztetni fogja a gyerekeket arra, hogy Isten az év 365 napján velük van. | Isten szeret! Minden nap és mindenkor! | Minden vasárnap vár Isten a gyülekezetben! | - |
Jóhír (evangélium): Isten velünk van, ki lehet ellenünk?!
Comments